Vodenje poslov je kompleksen proces, ki zahteva veliko znanja in izkušenj, pri tem pa potrebujemo strokovnjake, ki nas bodo usmerili v pravo smer. Sem med drugim spada davčno svetovanje, ki se ga je koristno poslužiti še pred samo ustanovitvijo podjetja, sploh pa kasneje, ko so naši posli že utečeni. Bistven pa je tudi izbor kakovostnega računovodstva, saj je vsak naš korak potrebno ustrezno zabeležiti. Da ne bi po nepotrebnem zapravljali časa in denarja, predhodno pridobimo različna priporočila, na koga se obrniti po strokovne nasvete, ter cenik računovodskih storitev na enem mestu oziroma relevantno ceno za davčno svetovanje.
Kako nam lahko pomaga davčno svetovanje in kdaj ga potrebujemo?
Davčno svetovanje nam je v oporo na več ravneh, in sicer pri:
- optimizaciji obveznosti,
- usklajevanju z zakonodajo
- in strateškem finančnem načrtovanju
- ter tudi pri reševanju sporov na tem področju.
Cilj je zmanjšati obveznosti skladno z zakonodajo, izboljšati učinkovitost in zagotoviti skladnost z vsemi relevantnimi predpisi. Z drugimi besedami, strokovnjaki za davčno svetovanje nam bodo pomagali najti zakonite načine za zmanjšanje naših obveznosti preko različnih olajšav, odbitkov in kreditov. Poleg tega bodo zagotovili, da izpolnjujemo vse dolžnosti v skladu z zakoni, s čimer se izognemo morebitnim kaznim in sankcijam. Pri dolgoročnem finančnem načrtovanju, vključno z načrtovanjem investicij, prestrukturiranjem in drugimi strateškimi odločitvami, pa bodo imeli ravno tako nepogrešljivo vlogo. V primeru sporov z raznimi organi nam bodo nudili podporo pri pripravi dokumentacije in zastopanju pred oblastmi.
Kot že omenjeno na začetku, nam davčno svetovanje lahko pride prav že pri samem ustanavljanju podjetja, poleg tega pa še v naslednjih primerih:
- pri pripravi letnih napovedi,
- pri mednarodnem poslovanju in čezmejnih transakcijah,
- pri prestrukturiranju ali združitvah in
- pri dedovanju ali prenosu lastništva.
In zlasti če imamo obsežnejše poslovanje, pri katerem moramo skrbno spremljati vse davke in obveznosti, povezane z njimi, je smiselno, da se odločimo za to obliko podpore. V zadnjih letih se je razširilo tudi na področje kriptovalut, kar je še dodatna prednost, če se ukvarjamo z njimi.
Kvalitetno računovodstvo in davki
Le z računovodjo, ki dobro razume vse aspekte našega delovanja in ki ga zna nato tudi ustrezno evidentirati glede na predpisane standarde, bomo lahko dosegali uspehe. Veliko znanja in izkušenj mora imeti predvsem na naslednjih področjih:
- Knjigovodstvo: Gre za beleženje vseh finančnih transakcij, vključno z dohodki, odhodki, sredstvi in obveznostmi.
- Priprava finančnih poročil: Vključuje pripravo letnih in medletnih finančnih poročil, kot so bilance stanja, izkazi poslovnega izida in denarni tokovi.
- Obračun plač: Zajema izračun in izplačilo plač zaposlenih, vključno z obračunom davkov in prispevkov.
- Poročanje o davkih: Obsega pripravo in oddajo napovedi ter drugih poročil v skladu z zakonodajo.
- Finančno mentorstvo: Sem spada pomoč pri finančnem načrtovanju, pripravi proračunov in napovedih ter analizah finančne uspešnosti.
Kakšne obdavčitve imamo kot d.o.o. ali kot s.p., kaj moramo vedeti kot DDV zavezanci oziroma nezavezanci ter številna druga vprašanja, na katera nam bo podala odgovore, bodo ključna, da bomo pravilno postopali v različnih situacijah. Če smo, na primer, zavezanci za DDV, ki se je pri nas uveljavil v letu 1999, po vstopu v Evropsko unijo pa je do danes doživel še nekaj sprememb, bomo morali najprej razumeti njegovo delovanje, zlasti če je naš asortiman velik, saj hitro lahko naredimo napako, ki nas bo drago stala. Zato je ključnega pomena, da imamo pri tem strokovno oporo, s katero bomo na pravilen način zapeljali naše delovanje.
Cenik računovodskih storitev na enem mestu in stroški za davčno svetovanje
Cenik računovodskih storitev je lahko zelo raznolik, odvisen pa je predvsem od:
- naših potreb in obsega dokumentacije,
- velikosti organizacije
- in kompleksnosti finančnih transakcij.
Glede na to nam bo izbrani servis pripravil ponudbo oziroma cenik računovodskih storitev, ki lahko znaša vse od 35,00 do 350,00 EUR na mesec in več:
- za samostojnega podjetnika z enostavnim računovodstvom se prične pri nižji postavki,
- za podjetje z do 5 zaposlenimi pa velja višja postavka.
- Če imamo več zaposlenih in potrebujemo celovite rešitve, se bomo posebej dogovorili za mesečni strošek, ki lahko znaša tudi med 500,00 do 1.500,00 EUR.
V kolikor pa smo manjša nevladna organizacija, kot je, recimo, društvo, ki ima zelo malo transakcij na mesečni in letni ravni ter je brez zaposlenih, bo cenik računovodskih storitev bolj preprost oziroma bomo najverjetneje poravnali strošek le enkrat letno ob oddaji letnega poročila. Cenik računovodskih storitev lahko prejmemo še z nekaterimi drugimi popusti oziroma ugodnostmi in tako nekoliko prihranimo. Stroški za davčno svetovanje, ki ga poiščimo pri licenciranih izvajalcih, pa se običajno določajo na uro in se gibljejo med 50,00 in 200,00 EUR na uro, odvisno od izkušenj in strokovnosti svetovalca.
Pomen profesionalne podpore
Ne glede na to, ali sami poznamo opisana področja v večjem ali manjšem obsegu, je vselej priporočljivo, da prepustimo kompleksnejše primere strokovnim institucijam. S profesionalno izvedbo bomo prihranili čas in sredstva, imeli boljši nadzor nad svojimi financami, sprejemali boljše odločitve in se osredotočili na svoje osnovne dejavnosti ter rast naše organizacije.